Warning: ksort() expects parameter 1 to be array, object given in /home/netkorzo/webapps/iksze/wp-content/plugins/bbpress/includes/core/template-functions.php on line 316

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/netkorzo/webapps/iksze/wp-content/plugins/bbpress/includes/core/template-functions.php:316) in /home/netkorzo/webapps/iksze/wp-content/themes/wplms/includes/func.php on line 168

Warning: ksort() expects parameter 1 to be array, object given in /home/netkorzo/webapps/iksze/wp-content/plugins/buddypress/bp-core/bp-core-template-loader.php on line 214
Az ember, aki megreformálta az oktatást | IKSZE
IKSZE

Az ember, aki megreformálta az oktatást

Hunyjuk be a szemünket és képzeljük el az átlagos középiskolai oktatást. Megvan? Matek, töri, biosz, előre megírt tananyag, rendszerbe illesztés, felsőfokú tanulmányokra való felkészítés. Na, most húzzunk innen egy képzeletbeli egyenest és gondoljunk bele, hogy a vonalunk másik végén a vállalkozói szféra áll. Sikerült? Kétlem.

 

Ausztria, 70-es, 80-as évek. Johannes Lindner vállalkozó szellemű diák, aki jó szónoki képességeivel, különleges ötleteivel hívja fel magára az osztálya figyelmét. Szociális segítő akcióival, fundraising ötleteivel fiatal felnőttként már környezetéből is kitűnt, és hamarosan első vállalkozását is megalapította.

Johannes fiatalon felismerte az ausztriai, és később a legtöbb ország középoktatásának egyik gyengeségét. Az osztrák gimnáziumok, melyekbe a diákok nagyjából egyharmada jár, magasabb szinten oktat, ad tudást, tapasztalatot és megfelelő készségeket a későbbi jobb egyetemre, majd a későbbi jobb munkahelyre és magasabb életszínvonalra. A maradék, rendszerint rosszabb körülmények közül kikerülő diákok kétharmada szakiskolába, szakközépiskolába jár. Ezeknek az iskoláknak a nagy része elavult tanítási módszerekkel, előre megírt tananyaggal erőszakolta bele a lexikális tudást a fiatalok fejébe. A tanárok megölték a kreativitást, és kész modelleket adtak a diákok elé, akik ettől elvesztették érdeklődésüket az új gondolatok, koncepciók irányában.

A diákok nem voltak képesek felismerni saját képességeiket, kapacitásukat, bátortalanok voltak, csökkent az önbizalmuk és nem hangoztatták saját ötleteiket. Ráadásul a diákság modern stressz tünete mindenkire nagyobb hatással van: a félelem az alacsony bérektől, rossz pozícióktól és a telített munkaerőpiactól nagyobb, mint valaha.

ÚJ SZEMLÉLET

lindner2Johannes Lindner a problémát realizálva ötletelni kezdett azon, miként lehet előmozdítani a diákok kreativitását, csapatban végzett gyakorlati tevékenységüket, önbizalmukat a saját ötleteik terén és inspirálni őket a vállalkozói szemléletmódra. Elsőként belenyúlt az addig egységes tantervbe, és feltöltötte gyakorlati órákkal, csoportmunkákkal, és önálló vagy csoportos gondolkodásra serkentő feladatokkal. Olyan projekteket indított a diákok számára, melyek az iskolából kimozdulva valódi hatással rendelkeznek. Ez a közösségi vállalkozói szemlélet magukat a diákokat is saját projektjeik és ötleteik megvalósítására sarkallta.

Mára a Lindner által kidolgozott szemlélet évente 2500 diákot vonz világszerte, akik jelentős része Kelet-európai. Több mint 400 tanárt képzett ki Európa-szerte a módszerei középiskolai elültetésére. Johannes erőfeszítéseinek hála az osztrák középoktatásban tanulók kétharmada (60 000 diák) vesz részt heti 3-8 órában vállalkozói szemléleteket oktató órán.

 

 

forrás: ashoka.org, ec.europa.eu, entrepreneurship.de

0 Responses on Az ember, aki megreformálta az oktatást"

Leave a Message

COPYRIGHT © 2015 IKSZE - MINDEN JOG FENNTARTVA.